Aktualności

Nie daj się oszukać

Data publikacji 20.10.2017

Konsumencie, nie podpisuj umowy, której nie rozumiesz, poradź się kogoś bliskiego, albo zadzwoń na Infolinię Konsumencką (22) 290 89 16 lub 801 440 220. Jeśli zawarłeś umowę na odległość, a więc podpisałeś ją np. u siebie w domu, masz 14 dni na zrezygnowanie. Wraz z umową sprzedawca/kurier musi wręczyć formularz odstąpienia od umowy.

Najczęściej ofiarami oszustów padają seniorzy. Są to tzw. oszustwa na wnuczka, ale w ostatnim czasie niejednokrotnie z osobami starszymi podpisywano również niezrozumiałe dla nich umowy. Oszukani zostali także przedsiębiorcy, którzy nieświadomie zawarli umowy na reklamę.

 

W takich przypadkach sprawcy zawsze wywierają na swoich ofiarach presję czasu, błędne wrażenie i postrzeganie oferowanego produktu, a także namawiają do nieprawdopodobnej okazji. Niestety najczęściej w trzecim bądź kolejnym okresie rozliczeniowym okazuje się, że wysokość opłaty abonamentowej jest dużo większa, niż pierwotnie ustalano, a warunki umowy nie są znane konsumentowi, bo nie otrzymał pełnej dokumentacji. Występują również utrudnienia odstąpienia od umowy.

 

Analizując powyższe pamiętajmy, aby nie podpisywać umowy nam niezrozumiałej !!!

Powrót na górę strony